Friday 7 June 2013

bukan rezeki

assalammualaikum ..

tgk title pon da dapat teka kan , sedih je , bukan rezeki aku lagi kot , hm sabar je laa , next time ade lgi an , so 'WAITING' .tired act , tapi ntuk masa hadapan aku sendiri , never give up !! yeahhh , huh ukey mesti tertanya kan ape dia , hahaha ,ukey the story is .... tde laa , mcm nii , awal bulan 4 hari tu , pergi temuduga askar kat SG BULOH , fuhh berdebar gila ukey , baru interview je bukan lari bagai semua tu .terketar juga laa tangan jari aku semua nii nk isi borang .bukan main depan aku beratur , semangat sangat kan , then dekat sana ade laa kenal dengan dua tiga owg kakak diploma nii , cantik kot ! "kakak ni pon nk masok askar ke ? " hahaha tu laa yg main dalam fikiran masa tu .

For your information , askar da tak macam dulu k ! yang ingat senang nak masok , pakai sijil PMR pon dah lepas , no no !! semua ikut akademik kita , tgk SPM dapat berapa , BM kena kepujian , bukan lulus je , sains kena lulus and subjek lain pun same , memang susah juga . dunia dah maju moden kan .

Ukeyy aku dah makin jauh dari topic , hahah , cerita dia semalam aku dapat cal dari mirul mem aku kat askar tu laa .aku tengah lena time tu terkejut dengar bunyi cal , then angkat laa , so ni perbualan dia .

               mirul: hey anis , dah bangon ke ?
               me  : heyy , dah-dah *padahal aku baru bangon* , kenape ?
              mirul : minta no ic jap ? 
              me   : kenape nak buat ape ? *mamai*
              mirul : nak cek dapat ke tak askar nii .ade dapat mesej tak ? dari jobstret .
               me   : oo ade msj , tapi tak buka lagi , ukey jap yee .
              mirul :ukey tgk laa sendiri yee .

Ukeyy , then tuttt , dah end cal , hahah , aku pon buka laa msj , ayat mula-mula pon dah terkejot ,  ni dia ..

--> DUKACITA dimaklumkan anda tidak terpilih untuk menghadiri proses pemilihan akhir      Prajurit Muda Tentera Darat kerana telah melebihi kouta .

ukey , nak mengalir juga laa air mata nii sebab first choice dah hancur berkecai berai .tapi tahan lagi , then terus bangon tido turun bawah jumpe mama , then cakap sambil tunjuk mesej tu kat mama , aku nk nanges tapi tahan lagi , kuat nye kan , ahhahha , hm :"( .then mama cakap bukan rezeki nak buat macam mana kan , nanti pergi lagi laa k , then aku ckp hm ukeyy :') .

ukey tu je laa , now mybe aku tak sambung study then tunggu next interview november nii , hope kali ni dapat laa , insyaAllah , hanya padaMU aku bermohon yaAllah .AMIN :') .so sekarang mision aku nak cari kerja baru , yang boleh kerja lama sikit sambil tunggu next interview nnti , masih mencari , harap ade laa :) .insyaAllah .

itu je , ukeyy byee .
assalammualaikum .

xoxo A's 

No comments:

Post a Comment